Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

misaviki

Záleží na regionu...

Záleží hodně na regionu. Moje bývalá spolužačka bydlí na Moravě, je Ing a taky sedí za kasou v Tescu (z důvodů, které jste popsala). Jenže nikdo by jí tam neřekl nic ve smyslu, že se měla líp učit, práce je tam málo a nikdo tam práci pokladní nepodceňuje. Naopak, moje máma se vyjádřila ve smyslu, že "chytila dobrý flek". Kdyby ovšem žila v Praze nebo ve větším městě, měla by dozajista jinou práci a místo u pokladny by opravdu přenechala méně vzdělanému....

0/0
1.3.2011 14:28

ErikS78

zkušenost

Naprosto sdílím názor s BoboHml. Pokud budou pro pracovníky v těchto řetězcích nastaveny podmínky a bude fungovat motivace (myslím tím tu pozitivní) tak se zlepší i úrovň služeb, ale je to jak je níže psáno z velké části příčinou "malých českých lidiček" na vedoucích postech. Mám bohužel tu špatnou zkušenost v jednom velkém řetězci jsem měl tu čest "chviličku" pracovat. Je tomu téměř deset let a jak se poměry změnili netuším. Nastoupil jsem jako prodavač-doplňovač, čekal jsem že v den nástupu budu nějak proškolení. K mému údivu se školení nekonalo, proběhlo to stylem hoď neplavce do vody a uvidí se. Ještě jedna maličkost, ve velké kanceláři kde mě přijímala personalistka a kde sedělo dalších asi deset lidí jsem se při podpisu smluv dotazoval zda se tu nachází nějaké odbory. Reakce byla docela nečekaná, všechni se najednou začali otáčet a prohlížet si mě pak na chodbě mi řekla personalistka, odbory tam samozřejmě jsou, ale nedoporučuje se o ně ve zkušební době vůbec zajímat.

0/0
13.4.2010 22:10

three times banned star

Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Důvodů bylo mnoho, jeden z nich byly také příjemné, upravené a potem nepáchnoucí prodavačky a pokladní. Jak je možné, že 10 km dělá takový rozdíl?

0/0
13.4.2010 20:14

BoboHml

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

nejsem si jist,ale

1)Jaká je tam mzda?

2)jak se chovají i zákazníci?

:-/

0/0
13.4.2010 20:17

BoboHml

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Dále pak dotaz - kde v zahraničí byl návrh,aby pokladní nosili barevné označení,že mají své dny?

(nesvaluji to na majitele,ale na vedoucí)

Tak jak to bylo v jednom řetězci u nás.

0/0
13.4.2010 20:22

Kru.El

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

To nemají odbory?

0/0
13.4.2010 20:44

BoboHml

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Tuším,že to neprošlo.Jde jen o tu drzost to vůbec navrhnout.

Někdy mi příjde,že poturčenec horšího turka platí i na firmy v Čechách.Jezdil jsem reklamace a paradoxně jsem nikdy neměl problém se zahraničními  majiteli či šefy,ale s Čechy na vedoucích pozicích.

0/0
13.4.2010 20:59

Jay6

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Pokud se přihlásíte do odborů či založíte odbory na svém pracovišti tak to musíte nahlásit svému zaměstnavateli.Český pravicový manažer má potom tendenci vysvětlit pracovníkovi,že pokud by chtěl setrvat i nadále v odborech,není pro něj vhodné setrvávát nadále na jeho (míněna manažerova prodejna)pracovišti.Můžete odejít sami a dobrovolně a nebo zažívat každodenní mobbing a bossing neboli český šikanu až do doby než si to s těmi odbory rozmyslíte!

0/0
16.4.2010 19:05

three times banned star

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

K té mzdě - úsměv nestojí nic a kousek mýdla není zas tak drahá záležitost.

Chování - jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá, a k příjemné prodavačce se i ten největší hulvát chová slušně.

0/0
13.4.2010 20:48

BoboHml

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

 Kolik lidí pozdraví,usměje se na prodavačky,poprosí či na

rozloučenou třeba jen popřeje hezký den.

Také si nějak nevybavuji

nepříjemnou prodavačku:-/,ale i pro mne

nepříjemných zákazníků - těch dost.Už jsem zažil : Kde je rýže?,Uhni......Nejsem prodavač,ale z některých zákazníků mi je špatně.Jenže já je vidím jen při nákupu.Kolik jich vidí ty prodavačky.

0/0
13.4.2010 20:55

marka40

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

R^ a když se pak ti zákazníci chovají tak, jak ten, o kterém píše autorka (já jsem ten jeho příspěvek v diskuzi také četla), tak není divu, že i tu prodavačku to prostě někdy vytočí......

0/0
14.4.2010 6:22

three times banned star

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Takže příčinu vidíte v tom, že na rozdíl od Rakušanů jsou Češi národem hulvátů? A čím vysvětlíte neupravený vzhled a zápach potu?

0/0
14.4.2010 7:28

Deleter

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Mně by spíš zajímalo, jaktože ty potkáváš akorát smrdící pokladní a močící řidiče. Já takový štěstí nemám.

0/0
16.4.2010 19:15

three times banned star

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

O močících řidiších jsem nepsala já.

0/0
16.4.2010 20:02

Jay6

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Pracovat u kasy za 50 korun hrubého na hodinu a 250 korun hrubého na hodinu je zatraceně velký rozdíl.

0/0
16.4.2010 19:09

three times banned star

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Těm křepelkám nikdo nebrání naučit se německy a dojíždět 10 km do nejbližšího rakouského města.

0/0
16.4.2010 20:03

Jay6

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Na které planetě proboha žijete? Už jste slyšel něco o přechodném období omezujícím volný pohyb pracovních sil,které si vymohlo Německo a Rakousko při našem vstupu do EU? Trvá 7 let takže až do konce roku 2011. Také proto se většina mladých lidí neučí německy ale anglicky protože Irsko a Británie takovou přechodnou dobu nikdy nezavedly a v Británii a Irsku šlo legálně pracovat už od našeho vstupu do Unie.A dnes je možné legálně pracovat ve všech státech Unie mimo Rakouska a Německa. Takže kecy o tom že se mají naučit německy a jít prodávat do Rakouska jsou vcelku k ničemu. Jistě by ty dámy šly pracovat do Rakouska. Manažeři z Rakouska ovládají alespoň zásady slušného chování a aplikují je ve styku se svými zaměstnanci. Umí to všichni civilizovaní manažeři na celém světě. Kromě českých servilních rádoby manažerů,kteří si snad myslí,že svým lokajským a zupáckým stylem chování snad dosáhnou mezinárodního úspěchu.

0/0
17.4.2010 16:52

BoboHml

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

;-€R^

0/0
17.4.2010 17:01

Deleter

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

;-D V životě jsem nepotkal potem páchnoucí prodavačku, či pokladní.

0/0
16.4.2010 19:14

three times banned star

Re: Když jsme bydleli v ČR, nakupovali jsme v Rakousku

Zajdi do samoobsluhy ve Slavonicích na náměstí.

0/0
16.4.2010 20:02

assam

Klišé

"Napruzené pokladní",to je stejné klišé jako "důchodci v Kauflandu", "namachrované tupé blondýnky v silných autech", "zkorumpovaný politik" apod.Objektivní myšlení,tvorba vlastního názoru a zkušenosti je v současnosti pro mnohé příliž namáhavé...Jednodušší je sumarizovat zkušenosti jiných a pak si to osvojit jako vlastní názor,než poznat "na vlastní pěst" objektivní zkušenost a podívat se na ni z více vlastních pohledů....a pochopit,že všichni nejsou stejní!!!:-Ppetr.assam

0/0
13.4.2010 18:13

autorka

Re: Klišé

Pěkné! Zdravý pohled na věc.Kde učíte? Pokud náhodou neučíte, měl by jste co nejdříve začít.

Děkuji za reakci.VR^

Květa

0/0
13.4.2010 18:37

HammerLang

Re: Klišé

Je o tom kniha

Jak získávat přátele a působit na lidi

Autor: Carnegie Dale

0/0
13.4.2010 19:56

autorka

Re: Klišé

Vy jste vtipálek;-)

0/0
13.4.2010 20:44

assam

Maximálně sám sebe

Neučím,ani nechci učit.Jen hloubám nad svými vlastními nešvary,které jsou podobné(až stejné) nešvarům společnosti.Pokud si uvědomujeme své chyby a zároveň máme ve svém blízkém okolí lidi,kteří nám v tom pomáhají uvědomovat si,pak s tím bojujeme.Neustále válčím s vlastní sumarizací("škatulkováním"),nesmyslnou kritičností apod.-nelze někoho učit něco,co sami neumíme(přestože to mnozí nekriticky dělají)....ježíš,to jsou bláboly8-o,na čase s tím přestat(už slyším šustit svěrací kazajku;-D).Mějte se hezky.Petr

0/0
13.4.2010 20:54

autorka

Re: Maximálně sám sebe

Pokud neučíte.... publikujete někde? Můžete mi odpověďět třeba i na mail...

0/0
13.4.2010 21:01

jarinka

Re: Maximálně sám sebe

V!!V!!

0/0
17.4.2010 13:54

Krutá pravda od medvědice

není třeba jim nadávat,

nejlepší je zachovat úsměv a při placení nastavit šrajtofli tak aby ta pokladní viděla všechny zlaté karty a společně s peněženkou vyndat klíče od BMW

0/0
13.4.2010 17:48

Martin 5

Re: není třeba jim nadávat,

A po tomto divadlu si pokladní o vás bude myslet to samé, co většina diskutujících. Prostě to tupé zvíře není u kasy, ale právě prochází kolem...;-D

0/0
13.4.2010 18:08

Tuubeen

Re: není třeba jim nadávat,

Nesuďte podle sebe, závist není vlastní každému... Moje polovička v jisté fázi svého profesního života prodávala v obchodě, do kterého občas zabrousili i lidé, vystupující z aut s vlastním řidičem... a co? Pokud vím, nikomu v tom krámě to žíly netrhalo, naopak, shodovali se v názoru, že největší nabobové jsou ti polo-bohatí, protože ti opravdu za vodou se chovají slušně.

0/0
13.4.2010 18:45

Pepan A2

S pokladními v supermarketech se setkávám často

a jsou to obvykle fajn lidi. Během markování nákupu se mnou stihnou prohodit pár slov a dojnici jsem mezi nimi nenašel. Spíše mi je líto pokladních v jednom ...landu, kde je systém doslova honí. I když jsem u pokladny sám, pracovnice kmitá jako by jí šlo o život.

0/0
13.4.2010 16:47

Martin 5

Re: S pokladními v supermarketech se setkávám často

Tak to je věc, která mi vadí, na jedné strane vyndavám věci a na druhé straně mi je pokladní honem markuje.

Když se přemýstím k nakládání, tak už mě chce kasírovat a po chvilce se mi do mého nákupu začne valit další - pravidelně jim říkám, že jestli nezpomalí, tak si na ně budu stěžovat.

0/0
13.4.2010 18:07

Tuubeen

Re: S pokladními v supermarketech se setkávám často

Tak nevyhrožujte, stěžujte si! Holka dostane prémie a třeba jim povolí zmírnit tempo... Na druhou stranu, i když pokladní v ...landu jedou jako fretky, pokladní v jistém ...sparu by zase krapátko zrychlit mohli...

0/0
13.4.2010 18:47

Pepan A2

Nevyhrožujte, ta pokladní musí makat až se z ní kouří,

protože jí manažeři znormovali celou práci u pokladny. A pokud by zaostávala, tak nepřijde o prémie, ale o místo a v některých regionech to s tou prací není zase tak růžové. Vím, že jsem byl loni v létě v tom....landu a bylo tam horko. Pokladní byla spocená, bledá jako stěna a když jsem se jí (naivně) zeptal na klimatizaci, tak mi řekla, že tam měli kontrolu z hygieny a ta neshledala žádné závady. Dokonce vím, že v jednom řetězci byl návrh, aby pokladní, která má své dny, nosila na čele červenou pásku. Tehdy jsem to komentoval slovy, že jedině za předpokladu, že by všichni chlapi, kteří si večer před tím nezašukali, museli nosit pásku černou. A lhát by se nesmělo. Naštěstí ty návrhy neprošly.

0/0
13.4.2010 20:19

xurek

nic mene

nic to nemeni na tom ,ze k te praci nepotrebujete zadne vyzsi znalosti ani schopnosti a kvuli tomu ze se na tu praci hlasi moc lidi proto to je hnusna prace

0/0
13.4.2010 16:37

forhend

To je odraz celé společnosti...

0/0
13.4.2010 16:28

hryhryhry

co vysíláme, to se vrací

dřív se mi zdály některé prodavačky hnusné a protivné... Od té doby, co znám kouzelná slůvka a věty, tak  jsou na mě kamarádské a milé a zpříjemňuje mi to nakupování, které fakt moc nemusím.

Zadarmo prozradím now how:

Věty :" nebuďte  smutná, už bude brzo konec "..;"já být na Vašem místě, tak tady nevydržím ani půl hodiny a zavřeli by mě do cvokhausu" ..." divím se, že to tady vydržíte za těch pár šupů"; přeji Vám hezký zbytek dne a ať Vás lidi neotravujou" ............ no prostě

v tomhle stylu a mám už pár kamarádek , milých prodavaček;-D;-D;-D

0/0
13.4.2010 15:38

BoboHml

Re: co vysíláme, to se vrací

R^ kolik lidí pozdraví,usměje se na prodavačky,poprosí či na rozloučenou třeba jen popřeje hezký den.

Také si nějak nevybavuji nepříjemnou prodavačku:-/,ale i pro mne nepříjemných zákazníků - těch dost.

0/0
13.4.2010 16:42

Tuubeen

Re: co vysíláme, to se vrací

Taky to dělám, většinou si ještě u nákupu hezky pokecáme... :-)

0/0
13.4.2010 18:48

marka40

Re: co vysíláme, to se vrací

R^ to jsou přesně moje slova. Co vysíláme, to se nám vrací.

0/0
13.4.2010 19:19

Wolf778

Navážet se do pokladní

může jen hňup. Jakkoli pracovat není nikdy ostuda, byť jde o práci nekvalifikovanou.

 

S tím otevíráním krabiček jsem se také nedávno setkal - v Kauflandu, ale stalo se mi to pouze jednou. Ta pokladní mi připadala nějaká nervní, otevírala mi dokonce i plato s vajíčky a když zákaznice přede mnou chtěla platit pětitisícovkou, tak několik minut přivolávala jakéhosi chytrolína, aby zkontroloval pravost té bankovky. Usoudil jsem, že jí asi nedávno nějaký průšvih připsali k úhradě :-)

0/0
13.4.2010 15:34

krysodlak pizmovy

profesi jsem lekar

a tim se taky zivim, ale s kasou mam zkusenosti. Jeste jako student jsem letal kazde leto do USA a tam si vydelaval ruznyma manualnima pracema, delal jsem kuchare, udrzbare v kine (maintenance) a taky pokladniho (cashier). Neni dle meho nijak tezka prace, jen lidi dokazou byt obcas protivni. To jsou i v te medicine, ale k lekari si asi nedovoli tolik jako k pokladni ci prodavacce. S tema pokladnima to je to same jako s jakoukoliv jinou profesi, najdou se tam slusni i hovada. Ono krom klasicke inteligence existuje i tzv. prirozena ci emocionalni inteligence a tu ma mnohdy prodavacka vyssi nez vysokoskolak (nebo taky nema)

0/0
13.4.2010 15:27

pavev1

??

Souhlasím s Vámi, ale co to mění na tom, že některé pokladní nevědí, jak se mají chovat k zákazníkovi? Jejich práce si vážím, ale pokud některá má na mě hubu tak patřičně zareaguji.

0/0
13.4.2010 15:00

autorka

Re: ??

Netvrdím přece, že se nemáte ozvat, pokud je na Vás kdokoliv (nejenom pokladní v marketu) sprostý :-) 

0/0
13.4.2010 15:16

acotakhle

Re: ??

Vážený(á), zkuste si za tu kasu jen na pár hodin sednout a rychle Vám dojde, proč někdy i té nejslušnější i nejusměvavější pokladní dojde trpělivost a něco jí "ujede". Z pozice zákazníka se to hezky kritizuje Rv

0/0
13.4.2010 15:19

krysodlak pizmovy

Re: ??

ziju momentalne v Nemecku a nepozoruju tady zadnou vulgaritu ze strany prodavacek, uredniku ci pokladnich na nadrazi, vicemene jen profesionalitu. Vsechno jde v klidu a s usmevem, po kazdem nakupu mi prodavacka popreje "einen schönen guten Tag noch". V CR jsou to casto neochotne kysele xichty, ani ne tak prodavacky v obchodech, jako spis urednici a ty pokladni na nadrazi, se kterymi ma dost spatne zkusenosti.

0/0
13.4.2010 15:34

pavev1

Re: ??

Prosím Vás o čem to mluvíte? Kam se vlastně chcete dostat? Nepožaduji na pokladní úsměv, ale normální slušné chování? Stačí to takto? Někoho jsem snad kritizoval? Práce pokladní si vážím, je to daleko užitečnější práce než různých debilních manažerů nad ní, ale pokud má na mě hubu, tak se ozvu. Stačí to k pochopení?

0/0
13.4.2010 15:39

Martin 5

Re: ??

Proč bych to dělal? Když vy přijdete do autoservisu a tam vám sprostě vynadají, tak první co uděláte je, že se budete snažit v tom autoservisu pár hodin pracovat, abyste věděl proč vám nadávají?8-o

0/0
13.4.2010 18:11

Tuubeen

Re: ??

Ovšem na druhou stranu, když nejsem schopna plnit požadavky své profese (což je u pokladní i neochvějná zdvořilost), tak uznám, že pro mě ta profese není a odejdu z ní. Také jsem pracovala na místě, kde mi občas nějaký hulvát vynadal, protože se špatně vyspal, ale on narozdíl ode mě neměl zdvořilost v popisu práce. :-/

0/0
13.4.2010 18:51

HammerLang

Každá práce je čestná.

Jen na některou je levnější zaplatit lidi než stroje.

0/0
13.4.2010 14:38



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.