Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Satyriana

Málokdo si připouští,

že se malér může stát i jemu. Je to velice jednoduché a rychlé. Máme totiž díru v zabezpečení rodin, kdy je žena s rodičovským a když přijde nezaměstnanost partnera, pořád jsou nad limitem, takže nedostanou žádné dávky a na dluh jim, samozřejmě, už vůbec nikdo dávat nebude.

Pokud jde o půjčky, platí jednoznačně a) mít ji pojištěnou, za b) komunikovat, komunikovat, komunikovat. Tedy s věřiteli. Vždyť už nějakou dobu fungují i občanské poradny. tady už je sakra zle.

Líbí se mi projekt na Slovensku, kde se nakontaktuje naprosto nejširší příbuzenstvo rodiny v průšvihu, sezve na jedno místo, psycholog to uvede  vylíčením situace - a pak se poznávají a povídají si a nějak si to řídí sami... Zatím se prý vždycky pomoc našla. Projekt financuje EU. Stačilo by pár šikovných lidí, napsat žádost o grant -  a podobným lidem by pomohli přímo ti "jejich".

0/0
29.10.2009 18:23

Lenka64

:)

Zrovna včera jsem viděla na nějakém webu blízkovýchodních novin podrobný seznam všech, koho o minulém víkendu zadržela policejní hlídka při řízení pod vlivem alkoholu. No nebylo by to marné, přečíst si, kdo  v našem okolí pije a řídí a případně se mu na silnici vyhnou ?:-)

0/0
29.10.2009 10:21

Zuzana Hejná

u nás

na městském webu visí dražební vyhláška, bude se dražit mobilní telefon jistého pána. Vyvolávací cena 300,-. Lehce absurdní - ale ať to tam visí. Ale jen pokud se někde na stejně lehce dostupném místě dočtu jména jednatelů a předsedů představenstev firem, které neplatí a neplatí a neplatí....

0/0
29.10.2009 10:17

Satyriana

Re: u nás

přesně.

0/0
29.10.2009 18:15

karamba64

Ono to je v našem státě fakt hodně divný

dlužníka je možno vláčet na internetu, zveřejňovat jeho osobní údaje a to beztrestně, když se v hypermatketu najde zkažené maso, dozvíme se o tom z televize, ale když ČOI najde čerpací stanici, která prodává nekvalitní benzín, nemá občan právo vědět, o jakou stanici se jedná. Trochu pokřivené mi to připadá, že by tedy nebyl stejný metr pro zveřejnění informací? To v případě čerp. st. vypadá, jakoby tam měl stát zájem, jinak si to nedokážu vysvětlit.

0/0
29.10.2009 9:26

hurkajan

kde je vina

dokud bude vymahatelnost práva v této zemi jen založená na nezákonnosti a kriminalitě vymáhajících za podpory justice atd. nikdy nebude lépe..správně autorka uvedla podhodnocených cen a já přidávám a nadhodnocených odměn exekutorů je to pár týdnů zpět když jsem u Evropského soudu obhajoval právě tuto naší českou specialitu místo částky vymožené poníženou o částku výkonu a nákladů pro vymáhajícího jsem musel argumentovat proč je tomu naopak tedy povýšenou k částce vymožené a bez zpětné kontroly vynaložených nákladů včetně neexistující právní smluvní vazby mezi exekutorem a věřitelem čímž není dlužník k exekutorovi ničím povinován a přesto musí platit neuvěřitelné částky a to i v případě kdy dlužnou částku vyplatil včas tak proč po letech má platit nějakého..ehmmm...a věřte tohle by neobhájil ani baron Prášil...opět tento stát zaplatí mastnou pokutičku už šestou v pořadí na poli diskriminace...

0/0
29.10.2009 9:06

pedr64

autorka hraje na city

"mladí rodiče holčičky, kterým budou dražit střechu nad hlavou". Proč nenapíše i to B, kde se ty dluhy vzaly?Že chtěli mít všechno najednou a hned bez ohledu na své reálné možnosti. Možná jim křivdím, možná přišli o práci a jsou těžce nemocní-no, kdyby to tak bylo, autorka by to jistě zmínila

0/0
29.10.2009 8:59

autorka

Re: autorka hraje na city

Oba mají zdravotní problémy. Domek zdědili, chtěli se postavit na vlastní nohy a styděli se někomu svěřit, že nezvládají situaci...

0/0
29.10.2009 9:09

oslik

Autorko,

uvědomujete si, že voláte po dalším zhoršením právnosti? Už dost na tom, že jsou chráněni vrazi, násilníci a zloději. Jestliže udělám průšvih a neponesu následky, nepoučím se, a příště ho udělám znovu. Chráněn má být ten, kdo utrpí škodu vinou druhého, ne ten, kdo ji způsobí.

Lichvářství je jiná kapitola...

0/0
29.10.2009 8:28

karamba64

Re: Autorko,

Dle mého autorka právě poukázala na stav právnosti (pokud se vůbec o nějaké dá hovořit) v tomto státě. Jestliže se na veřejných mediích prezentují soukromá data jednotlivce, ať už spáchal cokoliv, jasně se tím porušuje zákon o ochraně osobních údajů, nemyslíte?

0/0
29.10.2009 8:37

oslik

Re: Autorko,

Souhlasím s tím, že je tu nerovnovážná disproporce. Ale ochrana osobních údajů, tak jak je dnes nastavená, je absurdní. U některých skupin průšvihářů je ochrana přehnaná, na úkor poškozených.

0/0
29.10.2009 8:46

karamba64

Re: Autorko,

Tak v tom se shodneme. Skoro to vypadá jako záměr (zadní vrátka pro znalé práva).

0/0
29.10.2009 8:59

karamba64

Re: Autorko,

ostatně, pokud se na přípravě zákona podílely "rychlokvašky" z Plzně, není divu, že je to nastavené tak jak to je ;-D

0/0
29.10.2009 9:01

Glock každopádně bez -e

Re: Autorko,

Možná by autorka chtěla "inzerovat" takto:

Blbá firma Provident F. zapůjčila panu XYZ obnos 20.000,-, který jí nebyl vrácen. Nepůjčujte si u PF, protože z Vašich úroků bude muset ve svém cash-flow umazat ztrátu za panem XYZ. :-P

0/0
29.10.2009 8:51

karamba64

Re: Autorko,

Ovšem autorka nemluvila o inzerci, ale o způsobu novodobého pranýřování dlužníka. A to fakt není košer.

0/0
29.10.2009 8:57

oslik

Re: Autorko,

:-) V podstatě souhlas. Na druhé straně mě zajímá i to, že nemám panu XYZ nic půjčovat, protože mi to nejspíš nevrátí. Dostal-li se do potíží nikoliv vlastní blbostí (podlehl reklamám), ale souhrou nepředvídatelných událostí, pak pro mne, coby cizího člověka, se na věci nic nemění. Zde by však měla zafungovat rodina a další blízcí, kteří mu pomohou.

0/0
29.10.2009 9:02

autorka

Re: Autorko,

Nebojte, ta úvěrová instituce rozhodně nezchudne.  Nabízí ,,výhodné úvěry" pro každého - žádné potvrzení příjmu,stačí když se zaručíte nemovitostí...

0/0
29.10.2009 9:02

pedr64

Re: Autorko,

a nemyslíte, že pokud je někdo svéprávný, tak by měl být i odpovědný. Copak je někdo nutil, ten "výhodný" úvěr brát?

0/0
29.10.2009 9:17

autorka

Re: Autorko,

Nepíšu o odpovědnosti - píšu o ochraně osobních dat.

0/0
29.10.2009 9:25

oslik

Re: Autorko,

To spolu ale souvisí. Jsem-li nezodpovědný a jdu-li do neúměrného rizika, pak i s tím, že se to o mně ostatní dozvědí, pokud mi to nevyjde. V principu je to naprosto správně. Špatně je to, že to neplatí obecně, ale selektivně.

0/0
29.10.2009 9:31

karamba64

Re: Autorko,

ovšem problém je v tom, že pokud jednotlivec dluží 20000, stáhnou ho z kůže, pokud firma dluží 2mld, pak se všechno odepíše jako ztráta a de facto se nic neděje.

0/0
29.10.2009 9:48

pedr64

Re: Autorko,

otec byl lampasák a říkal: "když bigoš ztratí na cvičení ešus, musí ho zaplatit, když se utopí tank, tak se to odepíše"

0/0
29.10.2009 10:03

oslik

Re: Autorko,

Vždyť jsem si povzdechl, že to platí selektivně. Například, když někdo krade pravidelně v sámošce, naprosto si zaslouží, aby jeho foto i se jménem viselo na nástěnce "Kradou u nás".

S firmama je to ale trochu složitější - záleží, jak dluh vznikl a je-li viník dluhu. Protože normálně je firma zakládána jako investice, ne pro spotřebu. Ale jména dlužných firem taky najdete na netu.

0/0
29.10.2009 10:22



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.