Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jirkaknop

22. 10. 2009 16:40
Nesvoboda byla jednak

v tom příkazu jít povinně na politickou manifestaci a případných důsledcích neuposlechnutí. Konkrétně jsem na VŠ na 1.máj nechodil a den jsem si užil po svém. Pouze odpoledne, dopoledne chodili policajti a kontrolovali, proč nejsme na manifestaci. Jenomže taklhe to udělala spousta studentů. Potom předseda školního výboru SSM a KSČ vydali příkaz, že všichni studenti musejí na 1.máj, že se to bude kontrolovat a kdo nepřijde, bude to mít jako neomluvenou absenci, případně přijde o stipendium nebo podmínečné vyloučení atd. Samozřejmě jsem nikam nešel. Potom začaly represe. Zavolali si mne na nějakou komisi (nejen mne), kde byli tito funkcionáři a že jsem nebyl na 1.máji. Lhal jsem, že jsem tam byl,  ale nestihl jsem se dostat až ke škole a šel jsem s horníkama a křičel Republice více uhlí!. A pak mne napadlo a říkám, že jsem tam neviděl ani soudruha děkana.. Docela rychle děkan sdělil,že mi věří a ať zmizím.. Bál se, protože tam také nebyl.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

22. 10. 2009 16:45
Re: Nesvoboda byla jednak

dnes je to přece úplně stejné - jak nám prozradí jistí "géniové".

0 0
možnosti
V

Vikina

22. 10. 2009 16:31
Perfektní

R^R^

0 0
možnosti
RB

erben3

22. 10. 2009 16:13
.

Výborně napsané. Přesně jste to vystihla. Karma. R^

0 0
možnosti
R

real50

22. 10. 2009 15:12
Jo..

vše by hrálo až na ty přídavky aby to vypadalo hrozně. Například moje máma kdyby jí dal řezník maso bez tlustýho tak by se cítila ošizená a kdyby jí nepřihodil a nezeptal se "můžu to nechat paninko " tak taky. Byl to "folklór doby" . Netvrdím,že jsme žili v přebytcích ,ale u babi na vesnici tak to mělo své kouzlo. Mám stejně stará vnoučata   a nepamatuji že by se nás nebo jejich rodičů zeptali tímto dramatickým až přitroublým stylem na doby minulé. Myslím,že autorka dost přehání.Jako klukovi mi byli komouši fuk a 1.Máj a další oslavy byla hlavně příležitost "ulejt" se ze školy.Takovej párek od "Kamarýta" a nebo šunkáč se nedají s tím dnešním "vořezaným bahnem " z kostí vůbec srovnat.Ale proti tomu nalejvaný mlíko ze džberu kdy tam mlíkařka vomyla všechny bandy sousedů tak to taky byl pěknej eklhaft. .  Každá doba má své.Je mi 64 let a bez PC si to neumím představit. Jazyky 3 ovládám taky.Je škoda,že z dobrého táma je i nahořklá pachuť.Asi bych se zdráhal vrátit zpět do dětství. NE ! 

0 0
možnosti
RB

erben3

22. 10. 2009 16:15
Re: Jo..

Já bych se vrátil, ale jen kvůli tomu bezstarostnému dětství. Člověk nic neřešil, na starosti měl max. domácí úkoly do školy, politice jsme nerozuměli, procitnutí přišlo až později, ale to už do Listopadu zbývalo jen pár let.

0 0
možnosti
R

rojack

22. 10. 2009 15:06
No, řekněte mu,

že jsme mávali moc rádi, poněvadž nás již od školky tak oblbovali, že se nám nakonec s našimi vymytými mozky ten režim moc líbil.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

22. 10. 2009 14:53
Vezměte premianta do zoo

Postavte se před výběh s nějakými zvířaty (malý a stísněný pokud možno) a řekněte mu "měli jsme se stejně jako tihle tady". Pokud není úplně blbý a má rád zvířata, tak mu to dojde.

Rychlé a jednoduché. :-P

0 0
možnosti
D

dr_NO_

22. 10. 2009 14:35
v poho

podobně lze zavzpomínat i na 30. léta v třetí říši, většina lidí si také spokojeně žila své všední životy

0 0
možnosti
PB

arrosage

22. 10. 2009 14:34
řekněte mu pravdu...

že tehdy to bylo stejně špatné jako dnes, jenom prostě jinak.. obchodníci tehdy šidili stejně jako ti dnešní.. hlady jsme netrpěli, nikdo nás nemlátil, za to že jsme nemávali, politici byli stejná špína jako ti dnešní..

0 0
možnosti
OF

Dezo-Conka

22. 10. 2009 14:23
Na prvního máje všechno ve mne hraje

;-DR^

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3332x
Herečka na jevišti svět...

Seznam rubrik

Oblíbené stránky